In 5 maanden je koffiezaak of project op de kaart!

De afgelopen 15 jaar is de koffiemarkt sterk veranderd. Van koffiepads tot specialty coffee. De markt is opnieuw verdeeld en bied nieuwe mogelijkheden. Slimme ondernemers pakken hun kans en starten vernieuwende bedrijven en concepten in de koffiemarkt.

Maandelijks nieuwe koffiebars in Nederland. Het meest zichtbare deel van de vernieuwing zijn de specialty coffeebars. Zowel het aantal onafhankelijke bars als White Label Coffee en Back to Black en Rum Baba te Amsterdam, als nieuwe vestigingen van franchise formules als Doppio Espresso en Bagel en Beans nemen in rap tempo toe.

Nieuwe kansen in de koffiemarkt. De grootste groei van het aantal nieuwe koffiebedrijven is te danken aan het aantal bedrijven en ondernemers welke niet altijd zichtbaar zijn. Denk hierbij aan koffiebranderijen, barista services, (mobiele) koffiecateraars en trainingsbureau's. Voorbeelden hiervan zijn ITC Acadamy, Leopold Koffieschool, Barista Company en Independent Barista.

Maar niet ieder nieuw bedrijf of concept is een succes. Goede koffie is geen garantie voor een juiste omzet en de concurrentie neemt alsmaar toe. Slimme koffieondernemers die hun bedrijf willen laten verbeteren en groeien, verdiepen zich in hoe ze de concurrentie een stapje voorblijven met vakkennis en ondernemersvaardigheden.

Trainingsprogramma speciaal voor ondernemers in de koffiemarkt. In Oktober 2014 start Moniek Smit van Coffee Consulting B.V. met het programma 'Focus op slim ondernemen'. Tijdens het traningsprogramma weken (toekomstig) ondernemers 5 maanden lang aan de lancering van hun eigen koffiebedrijf of project.Dit programma is geschikt voor zowel startende als ervaren ondernemers die willen leren hoe ze hun eige ideen in de praktijk brengen.

Ga voor meer informatie over het programma naar coffeeconsulting 

Bron: koffie T cacao

Share:
Terug